Co zrobić by czuć się dobrze i brzuch był syty!?
Najważniejsze aby pamiętać, że nie zjadamy na raz dużych porcji, nie popijajmy potraw zimnymi napojami, unikamy gazowanych słodkich oraz w małych ilościach delektujemy się tym co wywołuje u nas wzdęcia.
Pyszne ciasta i pierniczki zostawiamy na koniec razem z aromatyczną herbatką.

Niezbędne do zachowania dobrego samopoczucia są dobre przyprawy. Nadają potrawom smak oraz wspierają trawienie, zapobiegają wzdęciom oraz innym dolegliwością przewodu pokarmowego.
W swojej kuchni goszczę aromatyczną bazylię, anyż, estragon, gałkę muszkatołową, imbir, kminek, kolendrę, majeranek, koper ogrodowy, włoski, lubczyk, oregano, tymianek, rozmaryn.
Aby zioła skutecznie wzmocniły smak potrawy i wzbogaciły jej smak podaję wam ściągawkę co do czego pasuje najbardziej:

RYBY – anyż, bazylia, kminek, kurkuma
GRZYBY – estragon, rozmaryn, tymianek, kurkuma
KISZONA KAPUSTA – kminek, kolendra, koper
KOMPOT – kardamon, cynamon, anyż
WARZYWA STRĄCZKOWE – majeranek, kminek, kolendra

Jeżeli nie uda nam się oprzeć łakomstwu i dopadnie nas niestrawność, to sięgnijmy po napar z dziurawca – 2 łyżki dziurawca zalać w termosie 2 szklankami wrzącej wody, zakręcić i odstawić na 15 min. Napar pity po jedzeniu stosuje się jako środek rozkurczowy, natomiast wypity 30-60 min przed jedzeniem pobudza trawienie, działa żołciopędnie.
Pamiętajmy również o naszym niezastąpionym rumianku pospolitym, jego zbawienny wpływ na układ pokarmowy znamy już od dziecka. Popijać napar z 1 łyżki ziół zalanej 1 szklanką wrzątku, po zaparzeniu przez 5 do 7 minut możemy już cieszyć się smakiem tej herbaty, która niesie ulgę w bólach i skurczach żołądka i jelit.
Zapach i smak herbaty koperkowej również złagodzi niestrawności i wzdęcia, napar przygotowujemy z 1 łyżki nasion, zalanych 1 szklanka wrzątku, odstawić na 15 min, i popijać ciepły w razie potrzeby.